تحصیل در نیوزلند

نیوزلند با کسب رتبه دوم در شاخص صلح جهانی ، بدون شک امن ترین کشور برای تحصیل است. تحصیل در نیوزلند؛ با داشتن دانشگاه های دارای رتبه جهانی و یک سیستم آموزش پذیرو پاسخگو ، دارای ترکیبی مناسب از فرصت ها ، فرهنگ ، اقتصاد و آب و هوا برای رشد یک دانشجو است. تحصیل در نیوزلند دارای سیستم آموزشی متنوع با 8 دانشگاه ، 16 انستیتوی فناوری و پلی تکنیک و تعدادی موسسه خصوصی است که همه در زمینه آموزش کلاس جهانی معروف هستند. تجربه تحصیل در نیوزلند در خارج از کشور یکی از مواردی است که تقریباً در هر گرایش تحصیلی برای دانشجویان برنامه های کاملی دارد. همچنین این کشور در مقایسه با سایر مقاصد تحصیل در خارج از کشور ، هزینه تحصیل و زندگی کمتری دارد.  به همین دلایل ، نیوزلند به عنوان یک مقصد ایده آل برای تحصیل توسعه یافته است. در ادامه مقاله به بررسی نکاتی پیرامون تحصیل در نیوزلند می پردازیم.

ثبت نام در دانشگاه های نیوزلند 

سال تحصیلی آموزش عالی در نیوزلند از مارس تا نوامبر ادامه دارد. با این حال ممکن است ، برخی از دوره ها از ماه جولای شروع شوند. اکثر دانشگاه ها در نیوزلند فقط دو ترم (ترم) دارند ، به استثنای دانشگاه ویکتوریا ولینگتون که دارای سه ترم (سه ماهه) است.

متقاضیان علاوه بر گذراندن مدارک سطح متوسطه که توسط دانشگاه های نیوزلند شناخته شده اند ، معمولاً با شرکت در  آزمون های آیلتس  یا  تافل  باید مهارت زبان انگلیسی را نیز ثابت کنند ، نیوزلند خدمات متمرکز دانشگاهی ندارد ، بنابراین دانشجویان باید مراحل زیر را در وب سایت های رسمی دانشگاه به صورت جداگانه در هر دانشگاهی که به آن علاقه دارند درخواست دهند. مهلت این کار توسط هر موسسه تعیین می شود. پس از قبولی و پرداخت هزینه های خود ، دانشگاه نامه “پیشنهاد مکان تأیید شده” را برای شما ارسال می کند ، نامه ای که هنگام درخواست ویزای دانشجویی به آن نیاز خواهید داشت.

تحصیل در نیوزلندویزای تحصیل در نیوزلند

اگر قصد دارید بیش از سه ماه در نیوزلند تحصیل کنید ، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید (برای کمتر از سه ماه ، ویزای بازدید کننده خوب است). شرایط ویزای دانشجویی نیوزلند شامل موارد زیر است:

  • اثبات پیشنهاد مکان در یک موسسه تأیید شده (نامه پذیرش)
  • ارائه اسناد برای اثبات داشتن بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی (حداقل 15000 دلار استرالیا در هر سال ) و پرواز به کشور خود
  • گذرنامه و در صورت استفاده از فرم درخواست کاغذ ی؛ ارائه دو عکس به اندازه عکس گذرنامه که اخیرا گرفته شده است ، یا یک عکس در صورت درخواست آنلاین
  • بیمه سلامت
  • برای افراد زیر 18 سال نامه ای برای تضمین محل اقامت مناسب
  • برای افراد بالای 17 سال ، یک گواهی پلیس برای اثبات عدم سوء سابقه
  • برای دوره های بیش از 12 ماه ، گواهینامه های پزشکی ، که ممکن است شامل غربالگری سل باشد

درخواستهای ویزا از طریق نزدیکترین شعبه سازمان مهاجرت نیوزلند یا بصورت آنلاین انجام می شود . هزینه درخواست بسته به جایی که متقاضی هستید متفاوت است و به صورت آنلاین 10 درصد ارزان تر است.

هزینه ها و بودجه

هزینه های تحصیل در نیوزلند بسته به نوع موسسه و رشته تحصیلی متفاوت است. طبق مطالعه رسمی  در وب سایت زلاند ، دانشجویان بین المللی دوره کارشناسی می توانند انتظار داشته باشند که حدود 22000-32000 دلار NZ (14800-21،540 دلار آمریکا) در سال بپردازند ، البته رشته هایی مانند پزشکی و دامپزشکی هزینه  بالاتری دارند.

در مقطع تحصیلات تکمیلی ، دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که برای یک دوره کارشناسی ارشد بین 26000-37،000 دلار (1700-254،900 دلار آمریکا) در سال و برای دوره PhD سالانه 6500-9000 دلار (4،400-6،050 دلار آمریکا) در سال بپردازند .

بسته به دانشگاه ، ممکن است لازم باشد هزینه خدمات دانشجویی را نیز پرداخت کنید.

تحصیل در نیوزلندهزینه های زندگی در نیوزلند

هزینه های زندگی در نیوزلند تا حدودی ارزان تر از کشورهایی مانند ایالات متحده و انگلستان است ، اما گران تر از کشورهایی مانند چین یا هند است. هنگامی که برای ویزای دانشجویی خود اقدام می کنید ، باید علاوه بر بودجه ای برای تأمین هزینه دوره و هزینه های هواپیما برای بازگشت ، باید ثابت کنید که حداقل 15000 دلار استرالیا در سال برای هزینه های زندگی دارید. با این حال ، مبلغ پیشنهادی برای بودجه برای هزینه های زندگی 200000000000 $ NZ (13460-16،830 دلار آمریکا) در سال است ، اگرچه ممکن است نیاز به بودجه بیشتری نسبت به سبک زندگی و عادت های خود داشته باشید.

مانند هر کشور ، برخی از شهرها از هزینه مناسب تری نسبت به شهرهای دیگر برخوردار هستند. اوکلند  و ولینگتون گرانترین شهرها برای زندگی در نیوزلند هستند ، اگرچه هر دو در نظرسنجی هزینه زندگی مرسر مقرون به صرفه تر از شهرهایی مانند نیویورک و لندن هستند  . شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 200-350 دلار (135 تا 235 دلار آمریکا) برای اجاره و 100-150 دلار (100-167 دلار) برای خرید مواد غذایی در هفته در اوکلند هزینه کنید.

گزینه های اصلی اقامت سالن های اقامت در دانشگاه ، اجاره خصوصی و خانه های شما است که می توانید در آن ها با خانواده محلی زندگی کنید. اقامت در خانه می تواند روش خوبی برای تمرین صحبت انگلیسی باشد (اگر زبان اول شما نیست) و همچنین میتوانید با فرهنگ محلی و شیوه زندگی مردم نیوزلند بیشتر آشنا شوید.

تحصیل در نیوزلندفرصت های بودجه

بورسیه های تحصیلی مختلفی برای حمایت از کسانی که می خواهند در نیوزلند تحصیل کنند وجود دارد. از جمله بورس تحصیلی ارائه شده توسط دولت این کشور در دسترس است . وب سایت آموزش و پرورش نیوزلند دارای یک ابزار جستجو است که به شما امکان می دهد بورسیه های تحصیلی مربوط به ملیت ، موضوع و یا سطح تحصیل خود را جستجو کنید.

اگرچه اعتماد بیش از حد به درآمد حاصل از کار دانشجویی نیمه وقت ایده خوبی نیست ، اما ویزای دانشجویی به شما امکان می دهد در طول مدت ترم تا 20 ساعت در هفته و در تعطیلات تمام وقت به صورت تمام وقت کار کنید. افرادی که از طریق تحقیق یا دکترا کارشناسی ارشد را دنبال می کنند ، از نظر تعداد ساعات کار می توانند نامحدود باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید