بهترین شهر های فرانسه

فرانسه کشوری حیرت انگیز برای کاوش است. بسیاری از شهرهای زیبا در فرانسه وجود دارند که می توانند با ترکیبی جذاب از مناظر ، مکانهای تاریخی ، معماری ، موزه ها و البته غذاهای عالی و محیطی از آنها دیدن کنند.

در این مقاله ده شهر برتر جهانگردی فرانسه از نظر آنچه که آنها ارائه می دهند و از نظر گردشگری عمومی آورده شده است. در این لیست تعدادی از معیارها ، به ویژه محیط شهری و منظره شهری ، موزه ها ، بناهای تاریخی و سایر جاذبه ها ، قابلیت دسترسی بودن و … در نظر گرفته شده است. البته هر مسافر بسته به آنچه واقعاً دیده و سلایق شخصی اش بهترین مکانهای خاص خود را در فرانسه خواهد داشت و خبر خوب این است که از طریق قطار، 3 ساعته یا کمتر ، از پاریس می توان به راحتی از زیباترین شهرهای فرانسه بازدید کرد.

 پاریس یکی از بهترین شهر های فرانسه

پاریس در رده اول قرار دارد و در هر مسابقه ای برای “بهترین شهرهای فرانسه” ، باید برترین باشد. در پاریس چیزهای زیادی برای دیدن و انجام وجود دارد. موزه ها ، بناهای تاریخی و سایر جاذبه های کلاس جهانی. از برج ایفل گرفته تا لوور یا دیزنی لند ، پاریس همه چیز را دارد ، و در مرکز شبکه های ارتباطی ملی و بین المللی فرانسه نهفته است ، تا آنجا که قابل دسترسی ترین شهرهای فرانسه است.

بهترین شهر های فرانسه

خوب

خوب واقع در ریویرای فرانسه بین تپه های ناهموار و آبهای نیلگون مدیترانه قرار گرفته است. شهر نیس بخاطر سواحل و بازار گل معروف خود ، شهر قدیمی ، چندین گالری هنری و قدیمی بندر از محبوبیت خاصی برخوار بوده است. رفت و برگشت طولانی از Baie des Anges یک ساحل باشکوه است که با Promenade des Anglais هم مرز است – نیس از شهرهای فرانسه است که در اواخر قرن 18، از یک بندر ماهیگیری به مهمترین استراحتگاه مدیترانه تبدیل شد. منطقه اطراف نیس نفس گیر است و فرودگاه نیس به خوبی توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی سرویس دهی می شود.

بهترین شهر های فرانسه

استراسبورگ

استراسبورگ که امروزه مقر پارلمان اروپا است ، یکی از شهرهای بزرگ اروپا و فرانسه است. این شهر قدیمی ، با کلیسای جامع باشکوه گوتیک ، خیابان های باریک ، خانه های نیمه چوبی و کانال ها ، یکی از بهترین مراکز شهرهای قدیمی فرانسه است. استراسبورگ با TGV از پاریس قابل دسترسی است و از آلمان و بنلوکس نیز به راحتی قابل دسترسی می باشد.

بهترین شهر های فرانسه

لیون از دیگر شهرهای فرانسه

لیون دارای یک مرکز تاریخی ، بین رودخانه های Saône و Rhône است. همچنین Place Bellecour یک میدان عالی شهری است. در غرب رود رون ، محله قدیمی Fourvière با شیب تندی از محل ساحل Saône بالا می رود. این مجموعه شهری که یکی از میراث جهانی یونسکو است ، جذاب و تاریخی است اما نفس گیر نیست. لیون برای تعطیلات آخر هفته عالی است ، و این شهر از شهرهای فرانسه، دارای تعداد خوبی از موزه ها و تعدا زیادی مراکز خرید است و به ویژه به دلیل بسیاری از رستوران های خوب معروف است ، که این شهر را به پایتخت عالی فرانسه تبدیل می کند.

تولوز

تولوز “شهر صورتی” دارای یک مرکز قدیمی جذاب و کاملاً متمایز با عطر و طعم مدیترانه ای است. این شهر دارای کلیسای جامع با شکوه St Sernin ، کلیسا و گلخانه های Jacobins و میدان دو Capitole ، یک میدان شهر بسیار زیبا می باشد. بنیاد Bemberg یکی از گالری های هنری استانی بهتر فرانسه است. در کنار مرکز شهر ، کانال دو میدی ، قدیمی ترین کانال در اروپا بوده و در  میراث جهانی یونسکو قرار دارد. تولوز – محل زندگی ایرباس – همچنین دارای موزه هوافضا و موزه های هواپیمایی محبوب است.

مارسی

این بندر مدیترانه ای باستانی دارای یک مرکز شهر پر جنب و جوش است که دارای خیابان اصلی La Canebière است. ارزش دیدن از کلیساهای جامع شهر و کلیسای قرون وسطایی سنت لوران را دارد. منطقه بندر قدیمی بسیار جذاب است و می توان سفرهای قایقی را به قلعه تاریخی واقع در Ile d’If ، که در وسط خلیج قرار دارد ، در این شهر از شهرهای فرانسه انجام داد.

بهترین شهر های فرانسهبوردو

یکی دیگر از شهرهای فرانسه بوردو است که یک شهر بندری قدیمی و بزرگ ، در کرانه خور ژیروند در جنوب غربی فرانسه است و دارای یک مرکز قدیمی بزرگ است که بیشتر آن مربوط به قرون 17 تا 19 با برخی از آثار زیبا است و همچنین دارای یک گالری هنری خوب تئاتر قرن هجدهم بهترین تئاتر دوره خود در فرانسه است. منطقه دور بوردو به دلیل باغ های انگور معروف است. کشتی های دریایی درست در قلب شهر قدیمی روی خاکریز می بندند.

لیل

مرکز شهر قدیمی لیل به میادین و ناقوس های فلاندی معروف است. همچنین در این شهر می توانید  به ارگ قرن هفدهم و گالری هنری لیل که پس از لوور دومین موزه معروف در فرانسه است نیز مراجعه کنید. لیل همچنین دارای یک گالری هنری مدرن خوب است و یک گالری دیگر با نام La Piscine در حومه روبایکس وجود دارد. علاوه بر آن باغ وحش لیل مکان محبوب مردم محلی و گردشگران است.

نانت

مرکز شهر قدیمی دارای خیابان های باریک عابر پیاده است که تقریباً منطقه احساسی پاریسی دارد. دو بنای اصلی این شهر کلیسای جامع سنت پیر و قلعه دوکهای بریتانی است. سفرهای قایقی را می توان از رودخانه Erdre عبور داد  که در کنار آن از تماشای خانه های عمارت قدیمی لذت برد.

تولون

تولون ، یکی دیگر از شهرهای فرانسه و یک شهر بندری دریایی با میراث صنعتی ، دارای یک محله قدیمی جذاب در نزدیکی بندر قدیمی است. اما دارای پرووانسال زیبا و ساحل خوب در شرق و غرب است که به طور کلی بیشتر از خود شهر مورد بازدید قرار می گیرد.

در حالی که ده شهر بزرگ فرانسه چیزهای زیادی برای ارائه دارند ، برای بسیاری از بازدیدکنندگان بهترین و جالب ترین مکانها برای دیدن در فرانسه شهرهای کوچکتر هستند ، مکان هایی که لزوما در مسیرهای اصلی گردشگری نیستند. همه این مراکز منطقه ای کوچکتر، ارزش بازدید را دارند.

برخی از آنها عبارتند از  گرنوبل ، رن یا مونپلیه ، شهرهایی هستند که تا نیم میلیون نفر در آن سکونت دارند. همچنین آنسی ، آلبی یا ویشی بسیار کوچکتر هستند.

محبوبترین شهرهای کوچکتر فرانسه:

به عنوان محبوبترین شهرهای کوچکتر فرانسه، می توان به شهرهای ایکس آن پرووانس ، آلبی ،   آنسی ،   آرل ،  آوینیون ، Besançon ، کارکاسون ،   دیژون ، لا روشل ، نانسی ، نیمس ، سنت مالو و… اشاره نمود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید