سفر به مالدیو

مالدیو مجمع الجزایری در اقیانوس هند می باشد. مالدیو تقریباً از 1200 جزیره کوچک تشکیل شده است. این جزایر کوچک به 26 جزیره مرجانی طبیعی تقسیم شده اند که از شمال به جنوب در بیش از 800 کیلومتر کشیده شده اند و احتمالاً یکی از محبوب ترین مقصد ماه عسل در جهان است. پایتخت مالدیو Male (یا مال) است و بیشتر بازدید کنندگان بین المللی ابتدا به آنجا می روند ( فرودگاه بین المللی ولانا). تقریباً 200 جزیره از این جزایر در مالدیو مسکونی است و 200 جزیره دیگر جزایر تفریحی هستند .به طور کلی این کشور نهمین کشور کوچک جهان می باشد. تلاش برای برنامه ریزی سفر به مالدیو می تواند گیج کننده باشد ، و بسیاری از باورهای غلط در مورد سفر به مالدیو؛ این بهشت ​​جزیره وجود دارد در این مقاله نکات مهمی که قبل از بازدید از مالدیو ، باید بدانید آورده شده است.

ویزا برای سفر به مالدیو

نکته قابل توجه در رابطه با سفر به مالدیو این است که برای ورود به مالدیو ویزای قبل از ورود نیازی نیست و ویزای سی روزه هنگام ورود برای همه ملیت ها صادر می شود ، اما باید دارای گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار باقی مانده و بلیط معتبر برای خارج شدن از مالدیو را داشته باشید.

فصل مناسب برای سفر به مالدیو

اگرچه در بیشتر روزها در مالدیو آب و هوا گرمسیری است و دمای هوا در حدود 28-30 درجه سانتیگراد است ، اما در فصل موسمی از آوریل تا اکتبر ، به ویژه از ژوئن تا آگوست ، بارندگی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. به همین دلیل ، مالدیو از دسامبر تا مارس شاهد هجوم مسافران است و قیمت هتل ها نیز در این ماه ها برای سفربه مالدیو گران تر است.

سفر به مالدیو

فرهنگ و آداب مردم مالدیو

نکته مهمی که هنگام سفر به مالدیو باید در نظر گرفته شود فرهنگ و آداب مرسوم در مالدیو می باشد. اسلام در اواخر قرن 12 به مالدیو معرفی شد و اکثریت قریب به اتفاق جمعیت آن مسلمان سنی مذهب هستند. گوشت خوک و مشروبات الکلی در جزایر محلی ممنوع است و اگر در نزدیکی مسجد باشید ، ممکن است در طول روز اذان بشنوید احترام گذاشتن به فرهنگ محلی مالدیو از اهمیت زیادی برخوردار است ، همچنین توجه داشته باشید که چه موقع تعطیلات اسلامی عید قربان برگزار می شود زیرا مالدیو در آن هفته مکان محبوب تعطیلات است و می تواند شلوغ باشد .  این رویداد از تقویم قمری اسلامی پیروی می کند و هر ساله در تاریخ های مختلفی برگزار می شود و اگر سفر شما با ماه رمضان هم زمان باشد. در طی این ماه روزه داری و نماز ، بیشتر کارمندان محلی که در فرودگاه با آنها روبرو خواهید شد و استراحتگاه ها قادر به خوردن یا نوشیدن چیزی در ساعات روز نخواهند بود و بسیاری از مغازه ها و خدمات – از جمله در جزایر تفریحی – به طور خاص بسته خواهند شد

امنیت در مالدیو

اگر هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات ، موضوع جنایت و تروریسم برای شما نگران کننده است ،  در رابطه با مالدیو  باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که نرخ جرایم کوچک و خشن ، و همچنین موارد عمده تروریسم ، کم و تاکنون وجود نداشته است.  در سال 2019 ، سطح تهدید 2 به این کشور داده شد که همان سطحی است که در انگلیس ، فرانسه ، اسپانیا و ایتالیا است. در حقیقت ، خطرات عمده ای که احتمالاً در اینجا با آن روبرو خواهید شد طبیعی است: مثلاً جریان های شدیدی در امتداد سواحل که باعث غرق شدن شده اند (اقیانوس هند یکی از شدیدترین اقیانوسها در این سیاره است). البته با استفاده از گاوصندوق های داخل اتاق اقدامات احتیاطی عادی را در مورد وسایل شخصی خود انجام دهید.

سفر به مالدیوطبیعت مالدیو

مالدیو با بیش از 1000 گونه ماهی ، 40 گونه کوسه ، دلفین ، لاک پشت ، ماهی گرمسیری ، پرتوی مانتا ، پرتوهای نیش دار ، لاک پشت های دریایی و حتی کوسه های نهنگ ، جالب ترین زندگی دریایی را دارد.  مالدیو یک مکان غواصی در سطح جهانی با صخره های مرجانی باور نکردنی است ، اما مهم است که تشخیص دهیم که زیست محیطی دریایی به دلیل بیش از حد ماهیگیری ، تغییرات آب و هوا ، آلودگی و غیره به طور فزاینده ای شکننده شده است.

یکی از نادرترین رفتارهایی که مسافران عازم سواحل جهان می کنند ، لغزش در امتداد دریای بیولومینسانت است. تعداد انگشت شماری از مکانها در سراسر جهان وجود دارد که فیتوپلانکتون های بیولومینسان در طول سال آب را روشن می کنند. در مالدیو ، این پدیده همیشگی است و در همه جای این مجمع الجزایر ظاهر می شود. با این حال ، چند مکان وجود دارد که می توانید اقیانوس ها را با اطمینان بیشتری مشاهده کنید. که شامل Dusit Thani مالدیو است در جزایر بائل. در بعضی از مواقع سال ، ساحل این استراحتگاه در شب با نور زنده می شود که در امواج تاریک نمای آسمانی پرستاره دارد و یک تجربه فراموش نشدنی است  ، اگرچه ممکن است سایر نقاط مالدیو نیز تجربه های مشابهی را ارائه دهنداما اگر بطور خاص برای دیدن چراغ ها هتل رزرو می کنید ، حتما زمان این تماشای آن را با هتل بررسی کنید.

هزینه های سفر مالدیو

اقامتگاه ها با شبی 5400 MVR (350 دلار آمریکا) شروع می شوند (بدون احتساب قایق های تندروی شخصی که برای ورود به آنجا نیاز دارید). هزینه شبی آنها می تواند بیش از 2000 دلار باشد ، و این مکان را به مکانی ایده آل برای استفاده از هر نقطه از هتل که پس انداز کرده اید تبدیل می کند.

Airbnb در اطراف جزایر با اتاق های خصوصی با 700 MVR (45 دلار آمریکا) در دسترس است ، هرچند 1000 MVR (65 دلار آمریکا) معمول تر است. برای خانه / آپارتمان ، قیمت ها از 925 MVR (70 دلار آمریکا) شروع می شوند. خانه ها / آپارتمان های کامل به مراتب کمتر دیده می شوند ، بنابراین اگر خانه را ترجیح می دهید حتماً از قبل رزرو کنید.

غذا – غذاهای سنتی در مالدیو بر اساس ماهی ، نارگیل و برنج است. غده هایی مانند تارو و سیب زمینی شیرین نیز جز منوهای اصلی هستند. اکثر استراحتگاه ها و هتل ها شامل وعده های غذایی می شوند زیرا رستوران های اینجا نادر هستند. جدا از انواع سوپ ماهی و غذاهای دریایی ، غذاهای مورد علاقه مانند گلها (گلوله های خمیر ماهی پر شده) ، کولی (کیک های ماهی تند) و انواع دسرها مانند بوندی بای (پودینگ برنج مالدیو) را حتما امتحان کنید . قیمت بیشتر وعده های غذایی سنتی کمتر از 55 (5 دلار آمریکا) است.

برای یک وعده غذایی سه وعده غذای سنتی در هتلی که مقرون به صرفه نیست ، انتظار دارید كه حدود 310 MVR (20 دلار آمریکا) با یك نوشیدنی بپردازید.  همچنین برای یک وعده غذایی در یک رستوران پنج ستاره ، بیش از 2300 MVR (150 دلار آمریکا) را پرداخت می کنید.

اگر می خواهید غذای خود را بپزید ، مطمئن شوید که در مرکز تجارت STO در Male خرید می کنید. خرید در در این مکان به صرفه تر است ، به خصوص اگر در مکانی با آشپزخانه اقامت داشته باشید. قیمت ها در اینجا اغلب رقابتی تر از فروشندگان خیابانی هستند و انواع زیادی از میوه های تازه ، سبزیجات و سایر ملزومات روزانه وجود دارد.

برای کالاهای اساسی یک هفته ای مانند برنج ، محصولات و غذاهای دریایی ، انتظار داشته باشید حدود 539-616 MVR (35-40 دلار آمریکا) پرداخت کنید.

 

سفر به مالدیو

چگونه می توان به مالدیو رفت و آمد کرد

اگر به دنبال بازدید از یک جزیره دورتر از ماله هستید ، باید از طریق سیستم کشتی مقصد جزیره را انجام دهید.  ممکن است از شما بخواهند که یک شب در جزیره ای بمانید زیرا کشتی ها به طور منظم رفت و آمد  نمی کنند. اکثر کشتی ها نیز آخر هفته ها کار نمی کنند.

دسترسی به بسیاری از جزایر دورتر از طریق قایق یا هواپیمای شخصی امکان پذیر است. برنامه کشتی را از قبل بخوبی بررسی کنید و طبق آن برنامه ریزی کنید

برنامه کشتی جزیره در مالدیو را می توانید در اینجا پیدا کنید .

قایق های تندروی شخصی برای هر نفر حدود 385-540 MVR (25-35 دلار آمریکا) هزینه دارند.

از طریق هوایی نیز امکان پذیر است البته پرواز در مالدیو فوق العاده گران است و از ماله به جزایر اطراف تا 7000 MVR (350 دلار آمریکا) هزینه دارد.

مقاله های زیر می تواند مفید باشد

زمان باز شدن سفارت ها

ویزای شینگن اروپا

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید