ویزا کارت

کارت ویزا کارت پرداختی است که از شبکه ویزا استفاده می کند و توسط ویزا مارک می شود. ویزا بزرگترین شبکه پرداخت در جهان است. این شرکت در ابتدا کارت های اعتباری صادر می کرد اما از آن زمان به بعد شعبه هایی را برای کارت های اعتباری و هدیه نیز در نظر گرفت. اگرچه کارتهای ویزا دارای نماد ویزا هستند ، اما توسط موسسات مالی صادر می شود.کارتهای اعتباری معمولاً بر اساس صادر کننده یا نوع آن(برگشت پول ، مسافرت ، برند تجاری و غیره) طبقه بندی می شوند. شبکه پرداخت کارت ویزا از جمله Visa ، Mastercard ، Amex یا Discover می باشد که در حالت کلی شبیه هم هستند اما تفاوتهایینیز دارند. به عنوان مثال ، Amex به اندازه سایر صادرکنندگان پذیرفته نشده است  و خدمات قبض پرداخت مانند  Plastiq محدودیت هایی برای کارتهای Mastercard ، Visa و Amex دارند.  در این مقاله به بررسی انواع ویزا کارت پرداخته شده است.

ویزا کارتدرک ویزا کارت

ویزا یک شبکه پردازشی برجسته است و کارت های آن در بیش از 200 کشور و سرتاسر جهان توسط مشاغل پذیرفته می شود. سایر شرکت های پردازش پرداخت که دارای شبکه های پردازش پرداخت هستند شامل Mastercard ، American Express و Discover هستند.

یک موسسه مالی برای همه محصولات کارت پرداخت خود با یک ارائه دهنده شبکه پردازش تراکنش مانند Visa شریک می شود. هر صادرکننده شرایط و ضوابط خاص خود را برای کارت های ویزایی که ارائه می دهد تعیین می کند و درباره مشتریانی که کارت ویزا به آنها ارائه می دهد تصمیم می گیرد. کارتهای ویزا از طریق طیف وسیعی از مشارکتهای م موسسه مالی برای مشتریان فردی و تجاری در دسترس است.

توافق نامه های خدمات شامل هزینه های معاملات بانکی و هزینه های شبکه ویزا است. ویزا همچنین از طریق انواع توافق نامه های خدمات با بازرگانان همکاری می کند. بازرگانانی که کارت های ویزا را قبول می کنند ،  به عنوان بخشی از هزینه خدمات پردازش شبکه ای که شرکت ارائه می دهد ، برای هر معامله مشتری هزینه معامله کمی به ویزا می پردازند .

هر کارت ویزا برای انجام معاملات به شبکه پردازش پرداخت ویزا متکی است . مشارکت با Visa به عنوان یک شبکه پردازش اولیه پرداخت ، اجازه می دهد پرداخت ها به صورت الکترونیکی انجام شود و بابت بازرگانانی که کارت های ویزا را قبول می کنند ، از حساب صاحب کارت بابت بدهی – یا اعتبار – پرداخت شود. همه کارت های ویزا با یک شماره 16 رقمی منحصر به فرد همراه هستند که به همراه میکروچیپی که از دارنده کارت در برابر تقلب کارت محافظت می کند ، در روی آن چاپ یا برجسته می شود. یک نوار مغناطیسی در پشت و یک صفحه برای امضای دارنده کارت وجود دارد.

ویزا کارتنکات کلیدی

  • کارتهای ویزا کارتهای پرداخت هستند که از شبکه ویزا استفاده می کنند.
  • موسسات مالی برای استفاده از شبکه این شرکت با ویزا شریک هستند.
  • کارت های ویزا دارای شماره حساب 16 رقمی ، تراشه و نوار مغناطیسی هستند.
  • انواع کارتهای ویزا شامل کارتهای اعتباری ، کارتهای نقدی و کارتهای هدیه است.

انواع کارتهای ویزا

همانطور که در بالا ذکر شد ، چندین نوع کارت پرداخت وجود دارد که با نام Visa مارک دارند و از شبکه پردازش پرداخت Visa استفاده می کنند – کارت های اعتباری ویزا ، کارت های نقدی ویزا و کارت های اعتباری و هدیه.

کارت های اعتباری ویزا

موسسات مالی بر اساس گزارش اعتباری خود ، برای مصرف كنندگانی كه به نظر آنها قابل اعتبار هستند ، كارت های اعتباری ویزا صادر می كنند. کارت های اعتباری ویزا راحتی و امنیت دارندگان کارت را فراهم می کند و می تواند در تجارت و دستگاه های فروش خودکار (خودپردازها) در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد .

کارتهای ویزا ممکن است دارای مزایای بی شماری از جمله 0٪ APR مقدماتی ، جوایز در صورت برگشت وجوه پرداختی به صورت نقدی و مزایای ویژه هنگام خرید با یک خرده فروش خاص باشند. کارتهای ویزای سنتی خدمات اساسی و مزایای کمتری را به دارندگان کارت ارائه می دهند. کارت های Signature Visa جوایز و مزایای بیشتری ارائه می دهند ، در حالی که کارت های Infinite Visa خدمات و مزایای برتر را به معتبرترین دارندگان کارت ارائه می دهند.

شماره حساب و نام دارنده کارت در روی کارت ویزا نقش بسته است. همچنین دارای یک کد اعتبارسنجی سه رقمی ویژه در پشت آن است. این کد امنیت بیشتری را برای دارنده کارت فراهم می کند.

کارتهای نقدی ویزا

کارت های نقدی ویزا امکان دسترسی به حساب های بانکی روزمره از جمله حساب های چک و پس انداز را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. مانند کارت اعتباری ، می توان از آنها برای خرید در خرده فروشی ها یا انجام معاملات بانکی معمول در شعبه یا از طریق خودپرداز استفاده کرد. برای انجام معاملات ، دارندگان کارت باید از شماره شناسایی شخصی (PIN) استفاده کنند.

کارت های نقدی ویزا نیز به صورت برجسته همراه با نام دارنده کارت و شماره حساب 16 رقمی است. و این شماره با حساب سپرده مربوطه یکسان نیست.

ویزا کارتکارتهای هدیه و اعتباری ویزا

ویزا طیف وسیعی از کارتهای اعتباری و هدیه مختلف را ارائه می دهد . هر دوی این کارت ها را می توان از خرده فروشان خریداری کرد و روی آن یک شماره حساب 16 رقمی چاپ شده ارائه می شود.

کارتهای پیش پرداخت با حساب سپرده یا کارت اعتباری مرتبط نیستند. این کارت ها با مقدار مشخصی پول همراه هستند که به عنوان محدودیت اعتباری عمل می کنند. این بدان معناست که دارنده کارت نمی تواند بیش از مبلغی که روی کارت بارگیری شده هزینه کند. از این کارتها می توان در هرجایی که ویزا پذیرفته شده استفاده کرد و در بعضی موارد برای استفاده در آینده می باشد.

کارت های هدیه دقیقاً مانند کارت اعتباری با مقدار مشخصی از قبل بارگیری می شوند. ممکن است از آنها در هرجایی که ویزا پذیرفته شود استفاده شود. برخی کارت های هدیه قرار است در یک خرده فروش خاص استفاده شوند. کارت های هدیه معمولاً پس از استفاده نمی توانند بارگیری شوند. آنها با یک شماره پین ​​خاص که در پشت آن است عرضه می شوند.

مقایسه بهترین کارت های اعتباری ویزا سال 2021

طیف وسیعی از کارت های اعتباری ، کارت های مسافرتی ، کارت های ویزیت و .. ، وجود دارد که شما می توانید براساس نیاز و شرایط خوداز بین آنها انتخاب کنید. در جدول زیر یک مرور کلی و مقایسه بهترین کارتهای اعتباری ویزا در سال 2021 وجود دارد.

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

ویزای شینگن

ویزا کارت

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید