خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه در سالهای اخیر بهبود یافته است ، زیرا دولت ترکیه امکانات جدیدی را برای خرید خانه در ترکیه و دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه ایجاد کرده است.  طبق قوانین جدید دولت ترکیه ، یکی از راه های اخذ  اقامت ترکیه  خرید ملک است. دریافت اجازه اقامت با خرید خانه یکی از مطمئن ترین روش های دریافت اقامت ترکیه است و دولت ترکیه مجوز اقامت یک ساله قابل تمدید را برای خریداران املاک در ترکیه ارائه داده است. البته باید بدانید که خرید خانه در ترکیه قوانین خاص خود را دارد و شما باید قبل از انجام این کار از این شرایط و ضوابط آگاه باشید و همچنین به شما پیشنهاد می کنیم در این راه از مشاوره و راهنمایی  مشاوران ویزابوک استفاده کنید. در این مقاله ،ویزابوک به بررسی شرایط و ضوابط و همچنین نحوه دریافت اجازه اقامت در ترکیه با خرید خانه در این کشور می پردازد.

خرید خانه در ترکیه و اقتصاد ترکیه

ترکیه یکی از کشورها با رشد اقتصادی چشمگیر در خاورمیانه است و با توجه به تاریخ و فرهنگ غنی و طبیعت منحصر به فرد خود ، به مقصد بسیاری از سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است. البته این امر محدودیت های زیادی دارد ، مثلا؛ اجازه خرید خانه در مناطق روستایی و اطراف آنها نیست ، اما این مشکلی نیست که سرمایه گذاران را گیج کند ، زیرا بیشتر این افراد در مناطقی سرمایه گذاری می کنند که با داشتن آپارتمان های لوکس و ویلاهای مدرن می درخشند ، می دانید که با خرید خانه در کشور ترکیه یا اجاره خانه در آن می توانید درخواست اجازه اقامت در ترکیه را بدهید اما قوانین تغییراتی ایجاد کرده است که در زیر توضیح خواهیم داد.

خرید خانه در ترکیه

دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در کشور ترکیه در سال 2020 برای اتباع خارجی در ترکیه پنجمین سال است ، با خرید خانه ای  به ارزش حدود 250000 دلار ، مردم می توانند برای خود و خانواده خود اجازه اقامت ترکیه را دریافت کنند.

البته این تنها راه نیست ، شما همچنین می توانید با خرید خانه ای در ترکیه با ارزش حدود 650000 لیره یا بیشتر ، به مدت سه سال اقامت خود و خانواده خود را دریافت کنید که به راحتی می توان با پنج سال اقامت دائم در ترکیه، تابعیت دائمی ترکیه را دریافت کرد. شما باید در نظر بگیرید که در این پنج سال فقط یک سال اجازه زندگی در خارج از ترکیه را دارید ، در غیر این صورت این قانون شامل شما نمی شود.

افرادی که خانه ای را در ترکیه خریداری می کنند ، حق دارند برای خانواده های خود اجازه اقامت بگیرند. با این اجازه اقامت ، بچه های خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. یافتن شغل برای اتباع خارجی که دارای اجازه اقامت در ترکیه هستند بسیار آسان تر است و همچنین گرفتن مجوز کار از طریق شرکت های حقوقی در ترکیه برای آنها آسان است.

آیا با اجاره خانه می توان در ترکیه اجازه اقامت گرفت؟

افرادی که در ترکیه خانه ای اجاره می کنند باید بدانند که اقامت یک ساله توریستی دریافت می کنند ، این بدان معناست که شما حق تحصیل یا کار با این نوع اقامت را ندارید و باید اقامت خود را برای این دو تغییر دهید. . در گذشته شما می توانستید برای 5 سال با تمدید هر ساله برای اجازه اقامت ترکیه اقدام کنید ، اما طبق قوانین جدید خرید خانه در ترکیه در سال 2020 ، دیگر امکان پذیر نیست و شما فقط یک سال اقامت توریستی ترکیه را دریافت می کنید و قابل تمدید نیست. مگر اینکه یک سال از آخرین روز جهانگردی شما گذشته باشد.

تاریخچه خرید خانه در ترکیه چیست؟

از آنجا که سرمایه گذاری در ترکیه سودآور است و دولت امتیازات ویژه ای را به خریداران املاک در ترکیه اعطا کرده است ، مانند اعطای تابعیت ترکیه ، باعث شده شهروندان کشورهای همسایه علاقه بیشتری به خرید خانه در ترکیه داشته باشند.

در میان این کشورها ، عراق ، ایران و کویت در بالای لیست قرار دارند.

خرید خانه در ترکیه

آمار خرید خانه در ترکیه در سال های اخیر

خرید خانه در ترکیه ، در اکتبر 2018 ، در مقایسه با اکتبر 2017 حدود 134.4٪ افزایش یافته است. می توان گفت خرید خانه در اکتبر 2018 در ترکیه به 6276 واحد رسیده است. البته این افزایش خرید خانه در ترکیه فقط برای اتباع کشورهای خارجی نبوده بلکه توسط شهروندان ترکیه نیز 2/19 درصد افزایش داشته است. به طور کلی ، اگر بخواهیم آمار جامعی از خرید خانه در ترکیه ارائه دهیم ، باید بگوییم که طی ماه اکتبر ، خرید خانه در ترکیه به 146536 رسیده است.

البته آمار فروش در ترکیه در برخی از شهرها بسیار بیشتر از شهرهای دیگر است. به عنوان مثال ، بیشترین درصد فروش در استانبول ، آنکارا و ازمیر ، آنتالیا ، بورسا و یالووا بوده است. به خاطر داشته باشید که بیش از نیمی از خانه ها و املاک نوساز هستند.

حداقل سرمایه لازم برای خرید خانه در ترکیه چقدر است؟

باید بدانید که هیچگونه محدودیت قانونی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود ندارد ، قیمت خانه در ترکیه به موارد زیادی از جمله منطقه ، مساحت ، پروژه و سن ساختمان بستگی دارد ، اما تقریباً هر متر خانه در ترکیه بین 3000 لیره تا 5000 لیر است و شما می توانید یک خانه کوچک (50 متر) را با 150000 لیر یا بیشتر خریداری نمایید.

حداقل چقدر پول برای خرید خانه در ترکیه نیاز داریم؟

لازم به ذکر است که قیمت خانه در ترکیه به ارزش تومان در برابر لیر بستگی دارد ، اما اگر هر لیر را 2200 تا 2500 در نظر بگیریم ، بنابراین برای خرید خانه ای در ترکیه 150 هزار لیر نیاز دارید.

نکته مهم این است که شما برای خرید یک خانه ساده در تهران حداقل به 750 میلیون تومان نیاز دارید و کمتر از این مبلغ در تهران خانه مناسبی پیدا نمی کنید و با این میزان سرمایه می توانید خانه ای را در ترکیه و آینده ای ویژه برای خود و خانواده خود رقم بزنید.

خرید خانه در ترکیه

آیا خرید خانه در کشور ترکیه سودآور است؟

برای پاسخ به این سوال ، ما به آمار رسمی خرید خانه در کشور ترکیه مراجعه می کنیم. براساس UNCTA در سال 2019 ، ترکیه توانست دومین دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی یا خارجی در آسیا شود. به طور کلی ، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2018 به 12.94 میلیارد دلار رسیده است ، در مقایسه با 11.48 میلیارد دلار در سال 2017. برخی از کشورهای اروپایی به طور سنتی بزرگترین سرمایه گذار در ترکیه بوده اند. جالب است بدانید که ایالات متحده بعد از هلند دومین سرمایه گذار بزرگ در ترکیه است. هلند 15.8 درصد از کل سرمایه گذاری خارجی خود را در بخش بالایی برای سرمایه گذاری در ترکیه سرمایه گذاری کرده است. براساس داده های اولیه وزارت صنعت و فناوری ترکیه ، پس از آن ایالات متحده (7.6٪) و انگلیس (6.9٪) بزرگترین سرمایه گذاران در ترکیه هستند.

برای تسهیل پذیرش سرمایه گذاران خارجی ، ترکیه آژانس پشتیبانی و حمایت از سرمایه گذاری ترکیه (ISPAT) را برای جذب سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است.

آیا برای خرید خانه در کشور ترکیه به وکیل نیاز دارم؟

به عنوان یک شهروند خارجی در ترکیه ، باید بدانید برای دریافت اقامت با خرید خانه و خرید خانه در ترکیه؛ از کلیه قوانین و شرایط خرید خانه در ترکیه آگاهی ندارید و این شرایط و ضوابط دائما در حال تغییر و به روزرسانی هستند ، بنابراین جهت اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره رایگان ویزابوک استفاده کنید .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید