خرید خانه در ترکیه

طبق تبصره 35 قانون املاک و مستغلات ترکیه به شماره 2644 ، مصوب 18 مه 2012 ، اتباع کشورهای خارجی (به استثنای کشورهایی که خرید و فروش شهروندان آنها ممنوع است) می توانند با در نظر گرفتن قوانین مربوطه خانه ای را خریداری کنند. برای اطلاع از اینکه کدام کشورها در لیست ممنوع هستند می توانید به وب سایت سازمان ثبت و نقشه برداری ترکیه مراجعه کنید. لازم به ذکر است که اتباع کشورهای خارجی می توانند انواع خانه ها را با استعلام از مقامات مربوطه اعم از تجاری ، اداری ، زمینی ، مسکونی و … به هر مبلغی خریداری کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. البته اگر اتباع خارجی زمین خالی خریداری کرده و می خواهند در آن زمین احداث کنند ، باید ظرف دو سال ساخت پروژه را آغاز کنند.

محدودیت خرید خانه در ترکیه

  • هر فرد خارجی در ترکیه می تواند تا 30 هکتار زمین در جمهوری ترکیه خریداری کند.
  • هیچ یک از افراد خارجی نمی توانند زمین مستقر در مناطق نظامی و امنیتی جمهوری ترکیه را خریداری کنند.
  • افراد خارجی فقط می توانند تا 10٪ از زمین و املاک هر منطقه یا شهر را خریداری کنند.
  • افراد خارجی همچنین می توانند برای خرید خانه از موسسات مالی یا بانکها در ترکیه درخواست اعتبار کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

خرید خانه در ترکیه

در برخی موارد ، خرید خانه توسط اتباع خارجی در ترکیه لغو می شود ، مانند:

  • اگر با خرید خانه قوانین جمهوری ترکیه را نقض کرده اید.
  • اگر خانه خریداری شده توسط مقامات و ارگانهای مربوطه تأیید نشود.
  • اگر تکمیل پروژه یا ساخت و ساز خانه را در زمان تعیین شده به وزارت اعلام نکنید.
  • اگر بر اساس برنامه های مصوب قبلی قادر به اعلام پایان کار به وزارتخانه نیستید.

اسناد مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه

  • گذرنامه
  • دریافت کد مالیات محلی
  • افتتاح حساب بانکی در یک بانک ترکیه طبق کد مالیات
  • اسناد محل اقامت شما در کشور خود (مانند قبض برق)
  • دو عکس 4 × 3

مراحل خرید خانه در ترکیه و دریافت اجازه اقامت در ترکیه چگونه است؟

این فرایند آسان است و می تواند در مدت زمان کوتاهی به شرح زیر انجام شود:

  1. شما به ترکیه سفر می کنید و از املاک مختلف بازدید می کنید ، خانه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. کارشناس شهرداری (ekspertiz) برای خانه ارزش می گذارد.
  3. برخلاف ایران ، در ترکیه قیمتی که کارشناس دولت برای خانه در نظر می گیرد تفاوت چندانی با قیمت واقعی خانه ندارد و این اختلاف قیمت زیر 10٪ است. بنابراین ، صاحبان املاک نمی توانند قیمت های غیرواقعی ارائه دهندو در پایان قیمت تعیین شده توسط کارشناس در سند ثبت می شود.
  4. پیش پرداخت را به حساب مالک واریز می کنید.
  5. در روز انتقال سند (در یک روز) ، مانده سپرده به حساب مالک واریز می شود.
  6. کمتر از یک هفته بعد ، سند خانه خریداری شده در ترکیه به شما تحویل داده می شود.
  7. پس از آن شما می خواهید با خدمات مهاجرت ترکیه مصاحبه کنید.
  8. در زمان تعیین شده (معمولاً کمتر از یک ماه) ، شما می توانید تمام اسناد موجود در اداره مهاجرت را برای پاسخ به چند سال ساده داشته باشید.
  9. سرانجام ، کارت اقامت ترکی یک ساله (و گاهاً دو ساله) به آدرس شما در ترکیه ارسال می شود.
  10. باید بدانید که متخصص اعتماد جهانی در تمام این مراحل با شماست و مطمئن باشید که تمام مراحل در کمترین زمان انجام می شود.

خرید خانه در ترکیه

هزینه خرید خانه در ترکیه

باید بدانید که علاوه بر هزینه خرید خانه در ترکیه ، باید هزینه های دیگری را نیز پرداخت کنید که در ایران نیز وجود دارد ، این هزینه ها به شرح زیر است:

  • کپی محضری هر گذرنامه: 200 لیر
  • هزینه انتقال سند: 2٪ تا 3٪ از کل مبلغ املاک خریداری شده
  • عوارض شهرداری: 2٪ تا 3٪ از کل املاک خریداری شده
  • کمیسیون تصدی: 3 تا 5 درصد از کل املاک خریداری شده
  • پول خاک: 80 دلار + 89 لیر برای هر نفر
  • هزینه بیمه: 300 تا 800 لیر برای هر نفر (بسته به سن)

هشدار: نکات زیر را حتما هنگام خرید خانه در نظر بگیرید

متأسفانه ، با افزایش خرید خانه در ترکیه و انباشت سرمایه های زیاد در این بازار ، برخی افراد بد از این فرصت استفاده کرده و در تلاشند تا سرمایه گذاران را کلاهبرداری کنند ، بنابراین رعایت نکاتی در این مهم حائز اهمیت است:

  • قبل از هرگونه انتقال پول ، توصیه می شود که در مورد وضعیت املاک موجود در بدهی بانکی ، وام های بانکی ، محدودیت های قانونی و غیره با ثبت املاک و مستغلات ترکیه استعلام کنید.
  • قبل از خرید خانه در ترکیه ، از سازندگان و مشاوران بخواهید که مجوزهای لازم را به شما نشان دهند و از درست بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
  • خرید خانه کمتر از 25000 دلار تضمینی برای پذیرش اقامت شما نیست. شما فقط شرایط بررسی آن را دارید. زیرا وزارت کشور باید در مورد اعطای اقامت تصمیم بگیرد. (لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد این درخواست پذیرفته می شود)
  • در صورت اختلاف بین خریدار و فروشنده ، هر دو طرف می توانند در دادگاه و مراجع قضایی شکایت کنند.
  • می توانید از هر اداره پستی درخواست خرید خانه کنید.

اصلاً پیشنهاد ما این است که در این راه از یک وکیل باتجربه استفاده کنید و این ایمن ترین کار ممکن است.

خرید خانه در ترکیه

زندگی و خرید خانه در استانبول

استانبول هفت برابر بزرگتر از تهران است و چهارمین شهر توریستی جهان است. این اقتصاد عالی است زیرا این شهر توریستی است. همچنین می توانید در کنار محل کار خود به راحتی شغلی پیدا کنید و همچنین یک شهر عالی برای تفریح ​​است. البته خانه در این شهر به همان اندازه گران است. زندگی خسته کننده نیست و دارای جنگل ، دریا ، ساحل و … است.

می توان گفت این شهر یک شب زنده است و در هر ساعت از شبانه روز می توانید رستورانی با غذای عالی پیدا کنید.

در استانبول بسیاری از پروژه های مناسب وجود دارد که مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است و در میان این پروژه ها حتما نام شرکت هلدینگ باباجان را در تبلیغات تلویزیونی شنیده اید.

زندگی و خرید خانه در ازمیر

ازمیر دارای اماکن تاریخی زیبا ، شهری بسیار زیبا و مدرن است که به دلیل مهمان نوازی و فرهنگ مردمش در ترکیه مشهور است. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا است و همچنین بعد از استانبول دومین شهر ترکیه است که توجه بسیاری از خارجیانی را که به دنبال اقامت در ترکیه یا خرید خانه در ترکیه هستند جلب می کند. ازمیر را می توان قطب صنعتی ، کشاورزی و گردشگری در غرب استانبول دانست. طبق بررسی ها و آمارها ، ازمیر با استانداردهای بالای زندگی در سطح جهانی ، توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. به دلیل آب و هوای معتدل ازمیر ، زیبایی و بکر بودن آن باعث شده بسیاری از خارجی ها تمایل به اقامت در این شهر داشته باشند. ازمیر شهری خلوت است و دیگر لازم نیست مانند استانبول ساعت ها ترافیک شلوغ را تحمل کنید.

با نگاهی به آمار دریافتیم که سال گذشته بیش از 8000 خانه در ازمیر به افراد خارجی فروخته شده است. قیمت املاک در ازمیر بسیار بهتر از استانبول است. به عنوان مثال ، در محله های میانی و بالایی ازمیر ، می توانید یک خانه 100 متری را با قیمت حدود 300000 لیره خریداری کنید ، اگرچه برخی از مناطق ازمیر بسیار محبوب و گران هستند.  همچنین بسیاری از موارد می توانند قیمت یک خانه را تحت تأثیر قرار دهند.

خرید خانه در ترکیهویزابوک همراه شما در خرید خانه در ترکیه

ما بیش از یک آژانس املاک و مستغلات در ترکیه داریم و می توانیم شما را به این پروژه ها راهنمایی کنیم بدون اینکه مبلغی از شما بگیریم و هزینه خرید خانه در ترکیه را اضافه کنیم و همچنین در این راه با همه کارشناسان مجرب ما همراه باشید. ما به شما کمک می کنیم تا در ترکیه در شرایط امن و راحت خانه خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید