مشاغل در ترکیه

در سال 2021 ، حداقل دستمزد در ترکیه 392.6 یورو در ماه به طور ثابت می باشد ، یعنی با در نظر گرفتن 12 پرداخت به طور سالانه معادل 4118 یورو در سال است، اگر به حداقل حقوق لیرهای ترکیه که واحد پول رسمی در ترکیه است نگاهی بیندازیم ، می بینیم که در سال جاری 3،577.5 لیر ترکیه بوده است و بر این اساس این افزایش 21.56٪ بیشتر از CPI سال 2020 است که 14.6٪ بود ، بنابراین کارگران در سال گذشته قدرت خرید پیدا کرده اند. نکات زیادی در بالا بودن در آمد در ترکیه تاثیر گذار است از جمله شهر محل کار، میزان تجربه و تخصص، نوع مدرک  و رشته تحصیلی ، حتی جنسیت . در این مقاله ویزابوک در رابطه  با عوامل تاثیر گذار در درآمد شغل در ترکیه و پردرآمد ترین مشاغل در ترکیه و ارائه توضیحات درباره هریک از پردرآمد ترین مشاغل در ترکیه پرداخته شده است.

مشاغل در ترکیه

میانگین ، حداکثر ، حداقل درآمد مشاغل در ترکیه

·   محدوده حقوق و دستمزد

حقوق در ترکیه  از 2،320 TRY در هر ماه (حداقل حقوق) تا 40،900 TRY در هر ماه است (حداکثر متوسط ​​حقوق ، البته حداکثر واقعی بیشتر است).

·   حقوق متوسط

متوسط ​​حقوق 9،530 TRY در ماه است ، به این معنی که نیمی از افراد (50٪) کمتر از 9،530 TRY درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 9،530 TRY درآمد دارند.  گروهی بیش از حقوق متوسط ​​دریافت می کنند.

تاثیر تجربه در پردرآمد ترین مشاغل در ترکیه

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هرچه سالهای تجربه بالاتر باشد ، دستمزد نیز بالاتر می رود.

کارکنانی که از دو تا پنج سال تجربه دارند به طور متوسط ​​32٪ بیشتر از تازه کارها و جوانان در تمام صنایع و رشته ها درآمد دارند.

افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال به طور متوسط ​​36 درصد بیشتر از کسانی که پنج سال یا کمتر سابقه کار دارند درآمد کسب می کنند.

تغییر در حقوق و دستمزد بر اساس تجربه به شدت متفاوت از یک مکان به مکان دیگر و بستگی بسیار در زمینه حرفه ای نیز هست. داده های نمایش داده شده در اینجا میانگین ترکیبی مشاغل مختلف است.

با رسیدن به مرز ده سال ، حقوق 21٪ و برای کسانی که از مرز 15 سال عبور کرده اند 14٪ اضافی افزایش می یابد.

مشاغل در ترکیه

تاثیر سطح تحصیلات بر میزان درآمد مشاغل در ترکیه

مشهور است که تحصیلات عالی معادل حقوق بیشتری است ، اما مدرک چقدر می تواند پول بیشتری به درآمد شما اضافه کند؟ ما حقوق حرفه ای ها را در همان سطح مقایسه کردیم یا فته های ما در رابطه با مقاطع مختلف دانشگاهی در بسیاری از مشاغل ، به شرح  زیر است.

تغییر در حقوق و دستمزد مبتنی بر تحصیلات از مکانی به مکان دیگر به شدت متفاوت است و بستگی زیادی به رشته شغلی نیز دارد. داده های نمایش داده شده در اینجا میانگین ترکیبی چند شغل است.

کارگران دارای گواهینامه یا مدرک دیپلم به طور متوسط ​​17 درصد بیشتر از هم سن و سال های خود که فقط به سطح دبیرستان رسیده اند درآمد دارند.

کارکنانی که لیسانس گرفته اند 24٪ بیشتر از کسانی که فقط موفق به اخذ گواهینامه یا مدرک دیپلم شده اند درآمد دارند.

به افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده اند حقوق هایی دریافت می شود که 29 درصد بیشتر از افراد دارای مدرک کارشناسی است.

سرانجام ، دارندگان دکترا در حالی که کار مشابهی را انجام می دهند ، به طور متوسط ​​23 درصد بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند.

مقایسه حقوق از نظر جنسیت

گرچه جنسیت نباید تاثیری در حقوق و دستمزد داشته باشد ، اما در واقع تأثیر دارد. به طور کلی  کارمندان مرد در ترکیه 6٪ بیشتر از زنان همکار خود در کل آرا در کل بخش ها درآمد دارند.

مشاغل در ترکیه

مقایسه حقوق و دستمزد براساس شهر

شهرمیانگین درامد
آنکارا8،510 TRY
آنتالیا7،630 TRY
استانبول9،160  TRY
ازمیر8،180 TRY

 لیست پردرآمدترین مشاغل ترکیه و دلایل پرداخت بسیار زیاد آنها:

در ادامه مقاله لیست پردرآمدترین مشاغل در ترکیه و میزان حقوق به عنوان پردرآمدترین مشاغل در ترکیه به صورت نزولی ذکر شده است.

  • جراحان / پزشکان

محدوده حقوق: از 16،400 TRY تا 53،500 TRY

جراحان در لیست پردرآمدترین مشاغل در ترکیه به دلیل ماهیت حیاتی شغلشان قرار دارند. حرفه جراح شامل ریسک بالا و نیاز به دانش گسترده و مسیر یادگیری طولانی است.

  • قضات

محدوده حقوق: از 13،700 TRY تا 45،000 TRY

قضات به دلیل مسئولیت های زیادی که در ارتباط با شغلشان دارند حقوق بسیار بالایی می گیرندو در لیست پردرآمدترین مشاغل در ترکیه قرار دارند. تصمیم گیری درباره سرنوشت افراد کار ساده ای نیست و دستمزد بالا کاملاً توجیه پذیر است.

  • وکلا

محدوده حقوق: از 11،100 TRY تا 36،400 TRY

دلیل اصلی اینکه وکلا دستمزدهای کلانی کسب می کنند و در لیست پردرآمدترین مشاغل در ترکیه هستند؛   به دلیل ارزش بالایی است که در نظر مشتری خود دارند. یک وکیل موفق می تواند هزاران دلار پس انداز یا درآمد کسب کند یا احتمالاً می تواند حکم اعدام شما را پس انداز کند.

  • مدیران بانک

محدوده حقوق: از 10،500 TRY تا 34،300 TRY

مسئولیت داشتن صدها میلیون وجوه و سرمایه گذاری با تمام ریسک های مرتبط با آن ، مدیریت بانک را به یک وظیفه بسیار حیاتی و شایسته یک حقوق بزرگ تبدیل می کند.

5-مدیران ارشد اجرایی

محدوده حقوق: از 9،820 TRY تا 32100 TRY

مدیران عامل عمدتاً مسئول موفقیت یا شکست سازمانهای کامل هستند. پاداش کلان آنها به دلیل دامنه گسترده تأثیر و همچنین خطرات موجود است به همین دلیل در لیست پردرآمدترین مشاغل در ترکیه قرار دارند.

6-مدیران ارشد مالی

محدوده حقوق: از 9،160 TRY تا 30،000 TRY

هر شغلی که مربوط به مدیریت پول باشد ، بطور خودکار شرایط بالایی را دریافت می کند. مدیر مالی بودجه ، هزینه ها ، و درآمد را مدیریت می کند که مستقیماً بر عملکرد سازمان تأثیر می گذارد.

7-ارتودنتیست ها

محدوده حقوق: از 8،840 TRY تا 28،900 TRY

متخصصان ارتودنسی درصنعتی فعالیت می کنند که افراد تمایل دارند هزینه های بالایی را برای یک سرویس بپردازند ، این امر باعث می شود ارتودنتیست ها در زمره بهترین شغل ها و پردرآمدترین مشاغل در ترکیه قرار بگیرند.

8- اساتید دانشکده

محدوده حقوق: از 7،850 TRY تا 25،700 TRY

اساتید دانشگاه از پردرآمدترین مشاغل در ترکیه و معتبر هستند. استاد شدن کار آسانی نیست و نیاز به پشتکار دارد که تا حدی به همین دلیل است که آنها درآمد بالایی دارند.

9-خلبانان

محدوده حقوق: از 6،550 TRY تا 21،400 TRY

با این وجود احتمالاً تنها شغل موجود در این لیست که شامل نوعی هیجان است. خلبانان تحت برنامه های آموزشی دقیق قرار می گیرند و آنها مسئول ایمنی هزاران نفر در روز هستند.

10-مدیران بازاریابی

محدوده حقوق: از 5،890 TRY تا 19،300 TRY

مدیران بازاریابی متولی افزایش درآمد سازمان های خود هستند. آنها مستقیماً مسئولیت تولید مشاغل را دارند و به همین دلیل جزو پردرآمدترین مشاغل در ترکیه می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید