جاب آفر کانادا

کار در کانادا برای بسیاری از کارگران ماهر خارجی از سراسر جهان گزینه جذابی است. اگر شما از یک کشور خارجی هستید. برای کار در کانادا معمولاً به مجوز کار احتیاج دارید و برای دریافت مجوز کار کانادا به جاب آفر یا پشنهاد کار کانادایی  نیاز دارید. پیشنهادات شغلی هنگام استخدام توسط کارفرمایان ارائه می شود و شامل جزئیات اصلی در مورد شغل ، غرامت و مزایا است. سیستم Express Entry کانادا ، می تواند به داوطلبان کمک کند تا امتیازات خود را در سیستم جامع رتبه بندی  (CRS) بررسی و  به حداکثر برسانند و دعوت نامه درخواست (ITA) برای مهاجرت به کانادا را بدست آورند. با این حال ، همه جاب آفرها (پیشنهادات شغلی) واجد شرایط امتیاز CRS نیستند. هر ساله نزدیک به 200000 کارگر ماهر خارجی برای دریافت مجوزهای کار موقت کانادا برای کار به کانادا می آیند.  در این مقاله درباره جاب آفر کانادا و نحوه دریافت جاب آفر کانادا بیشتر بیاموزید.

جاب آفر کانادا چیست؟

پیشنهاد شغلی دعوت نامه ای است برای یک کارمند بالقوه برای کار در یک موقعیت خاص ارسال می شود که معمولا  شامل جزئیات پیشنهاد شغلی شامل حقوق ، مزایا ، مسئولیت های شغلی و نام و عنوان مدیر گزارش دهنده می باشد. این نامه پیشنهاد همچنین ممکن است ساعات کاری مورد انتظار ، تاریخ شروع مورد نظر و جزئیات بیشتری را که برای دانستن کارمند احتمالی مهم است را  شامل شود.

همه پیشنهادات شغلی در نمایه Express Entry امتیاز CRS کسب نمی کنند. برای گرفتن امتیاز ، پیشنهاد شغلی شما باید تحت عنوان Express Entry معتبر باشد .و برای اینکه تحت Express Entry معتبر شناخته شود ، پیشنهاد کار کانادایی باید برای شغلی باشد که دارای شرایط زیر باشد:

  • تمام وقت و غیر فصلی باشد ؛
  • قرارداد کاری حداقل برای یک سال معتبر باشد
  • جاب آفر کانادا طبق سیستم طبقه بندی شغلی ملی (NOC) در سطح مهارتهای  Aیا B ، باشد
  • در ارزیابی اثرات مثبت بازار کار (LMIA)  مثبت باشد یا از نیاز به آن معاف باشد(در ادامه در رابطه با LMIA توضیح داده شده است)

اگر در اکسپرس انتری خواستار امتیاز برای پیشنهاد شغلی هستید ، باید نسخه ای از پیشنهاد شغلی کتبی را ارائه دهید که در آن موقعیت ، وظایف ، حقوق و شرایط اشتغال شما مشخص شده است. همچنین ، شما باید مدرکی در مورد مثبت بودن LMIA و یا معافیت  LMIA  برای شغل خود داشته باشید.

جاب آفر کاناداارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA )چیست و آیا برای پیشنهاد کار برای  Express Entry به آن نیاز دارم؟

(LMIA) یک سند است که توسط یک کارفرمای کانادایی که مایل به استخدام یک تبعه خارجی برای پر کردن یک موقعیت باز است ؛درخواست می شود. البته فقط یک کارفرمای کانادایی می تواند درخواست LMIA کند و کارگران خارجی نمی توانند به تنهایی آن را درخواست دهند.

LMIA  ارزیابی می کند که آیا استخدام استعدادهای خارجی تأثیر مثبت بر بازار کار کانادا دارد یا خیر  . برای درخواست ، کارفرمایان کانادایی باید اطلاعات مربوط به مشاغل خود ، موقعیتی را که می خواهند با یک کارگر خارجی پر کنند ، و همچنین شواهدی را که نشان دهنده تلاش آنها برای استخدام یک شهروند کانادا یا مقیم دائم برای پر کردن آن موقعیت شغلی بوده است را ارائه دهد.

LMIA ها به اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) ارسال می شوند. ESDC تمام LMIA های ارسالی را بررسی می کند تا مثبت یا منفی بودن LMIA را تعیین کند. مثبت LMIA به این معنی است که استخدام یک کارگر خارجی تأثیر مثبتی بر نیروی کار کانادا خواهد داشت ، در حالی که یک  LMIA منفی به معنی تأثیر منفی آن است.

برای اینکه پیشنهاد شغلی را در نمایه Express Entry و امتیاز CRS  خود حساب کنید ، به یک پیشنهاد شغلی پشتیبانی شده توسط LMIA مثبت نیاز دارید. البته در این قانون ، برخی از مشاغل از LMIA معاف هستند.

پیشنهادات شغلی معاف از  LMIA

در موارد خاص ، کارفرمایان کانادایی از درخواست LMIA برای استخدام کارگران خارجی معاف هستند. سه دسته گسترده از مشاغلی که معاف  LMIA معاف هستند وجود دارد:

  1. معافیت از طریق قراردادهای تجاری بین المللی ، مانندNAFTA؛
  2. معافیت از طریق توافق نامه های بین دولت فدرال کانادا و دولت های استانی ؛
  3. معافیت های ناشی از “منافع کانادا” ، مانندانتقال درون شرکتی.

برای جزئیات کامل در مورد معافیت LMIA ، لطفاً با راهنمایی های IRCC در مورد مشاغل مورد نیاز از LMIA مشورت کنید

جاب آفر کانادا برای پیشنهاد شغل  Express Entry  چند امتیاز  CRS دریافت می کنید؟

در Express Entry ، تعداد امتیازات CRS که برای یک پیشنهاد کاری کانادایی دریافت می کنید ، به کد NOC موقعیت پیشنهادی بستگی دارد. بسته به سطح مهارت موقعیت خود ، می توانید 50 یا 200 امتیاز دریافت کنید ، اما فقط بالاترین میزان یعنی 200 امتیاز به پست های مدیریت بالاتر تعلق می گیرد.

  • 200 امتیاز: پیشنهادات شغلی درکدهای NOC با شروع 00
  • 50 امتیاز: سایر پیشنهادات شغلی درمهارت های NOC 0 ، A یا B

چگونه می توان یک پیشنهاد کاری کانادایی برای Express Entry پیدا کرد

روش های زیادی برای جستجوی پیشنهاد شغلی کانادایی وجود دارد . اما ، قبل از شروع یافتن شغل خود ، باید مطمئن شوید که برای روند درخواست کار کانادا یا به عبارتی دریافت جاب آفر کانادا آماده هستید. این مراحل ساده را دنبال کنید تا خود را آماده کنید و بهترین فرصت را برای یافتن پیشنهاد کاری کانادایی کسب کنید:

مرحله اول: رزومه خود را براساس استانداردهای کانادا قالب بندی کنید

کارفرمایان کانادایی انتظار دارند فرم خاصی برای CV (رزومه) اتان داشته باشید که ممکن است با قالب رزومه شما در کشورتان کمی متفاوت باشد  .

مرحله دوم: نوشتن نامه درخواست به کارفرمایان کانادایی

بیشتر کارفرمایان در کانادا انتظار دارند متقاضیان شغلی نامه ای را به همراه درخواست اولیه خود ضمیمه کنند. اگر یک نامه را اضافه نکنید ، یا اگر از نامه های اماده استفاده کنید ، ممکن است ضرر کنید. حتماً درمورد نوشتن یک نامه نامه کانادایی با مشاوران مجرب مشورت کنید .

مرحله سوم: اطمینان حاصل کنید که از LinkedIn به نفع خود استفاده می کنید

LinkedIn ، سایت شبکه اجتماعی  برای متخصصان شاغل است که توسط بسیاری از کارفرمایان برای پر کردن موقعیت های شغلی باز استفاده می شود

مرحله چهارم: برای مشاغل مناسب اقدام کنید

برای دریافت جاب آفر کانادا همین حالا اقدام کنید ، وقت خود را برای یافتن موقعیت های متناسب با تجربه خود و ساخت یک برنامه برجسته اختصاص دهید. برای یافتن موقعیت های شغلی پیشنهاد می کنیم کار خود را با بررسی انجمن مشاغل Moving2Canada آغاز کنید .  پس از ایجاد یک نمایه  Express Entry  واجد شرایط ، یک کد اعتبار سنجی جوینده کار دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد مشخصات خود را در بانک کاریابی کانادا ثبت کنید . همچنین ، بسیاری از مشاغل کانادایی با استفاده از رسانه های اجتماعی مانند Indeed ، LinkedIn و Ziprecruiter تبلیغ می شوند.

لطفاً هنگام جستجوی کار در کانادا مراقب متقلبان باشید. موارد زیادی از کلاهبرداری مهاجران امیدوار توسط شرکت های جعلی و ارائه پیشنهادات جعلی اشتغال برای مهاجرت کانادایی وجود داشته است. یک کارفرمای قانونی هرگز از شما برای ارسال پیشنهاد کار هزینه نمی خواهد و نمی تواند به طور قانونی از شما بخواهد که هزینه های مهاجرت مربوط به پیشنهاد شغلی خود را پرداخت کنید. اگر نگران مشروعیت پیشنهاد کار هستید ، لطفا با یک مشاور مهاجرت مشورت کنید .شما میتوانید تمامی سوالات خود را در زمینه دریافت جاب آفر کانادا و روش های آن با کارشناسان ما در میان بگذارید کافی است همین حالا با یکی از شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید .

مقاله های زیر می تواند برای شما مفید باشد

مهاجرت به کانادا 

روش های سرمایه گذاری در کانادا 

چگونه برای Study Permit کشور کانادا اقدام کنیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید