میوه ها و خوارکی های ایتالیایی

از نظر آب و هوا ، ایتالیا به دو منطقه شمالی و جنوبی تقسیم می شود و هر منطقه میوه ها و سبزیجات مخصوص به خود را دارد اما به طور کلی میوه ها و سبزیجات ایتالیایی پایه و اساس عطر و طعم غذاهای ایتالیا است ، از انگور گرفته تا گوجه فرنگی که برای تهیه سس استفاده می شود تا زیتون مورد استفاده برای تهیه روغن غنی و خوشمزه ای که همه ما می شناسیم و دوست داریم. توانایی آشپزهای ایتالیا در استفاده شگفت انگیز از آنها در این کشور دلیل اصلی پسندیده بودن غذاهای ایتالیایی استو غذاهای ایتالیایی را نه تنها خوش طعم ، بلکه یکی از سالم ترین انواع غذاها می کنند. موسسه ویزابوک ارائه دهنده کلیه خدمات ویزای شینگن ، وقت سفارت و … در این مقاله برای آشنایی بیشتر با غذاها و میان وعده های محبوب در ایتالیا به بررسی برخی از میوه ها و خوراکی های  ایتالیایی پرداخته است.

ایتالیایی ها از بسیاری از میوه ها و سبزیجات در طبخ غذای خود استفاده می کنند. انواع میوه ها و سبزیجات مورد استفاده در غذاها همان چیزی است که تفاوت منطقه ای در خوراکی های  ایتالیایی را مشخص می کند و به شرح زیر می باشد:

ایتالیای جنوبی  – از آنجا که جنوب ایتالیا بسیار گرمتر است ، با یک فصل رشد بسیار طولانی تر ، ایتالیایی های جنوبی از میوه هایی استفاده می کنند که در شرایط گرمتر رشد می کنند (مانند گوجه فرنگی!) به همین دلیل ، بسیاری از غذاهای دارای سس قرمز در غذاهای جنوب ایتالیا بیشتر از شمالی محبوب هستند. برخی دیگر از میوه ها و سبزیجات محبوب جنوبی شامل بادمجان و کلم بروکلی است.

ایتالیای شمالی  – در مناطق شمالی ایتالیا ، سبزیجاتی که در دمای سردتر و نور خورشید کمتر رشد می کنند محبوبیت بیشتری دارند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • کلم سر
  • کلم برگ برگ سیاه
  • آرتیشوی خاردار
  • رادیچیو

در ایتالیا ، میوه ها و سبزیجات ایتالیایی زیادی وجود دارد که در پخت و پز خوب خوراکی های ایتالیایی استفاده می شود. مثلا:

بادمجان  – یک میوه همه کاره است ، که در انواع غذاهای ایتالیایی استفاده می شود ، و یکی از برجسته ترین مواد اصلی طبخ ایتالیای جنوبی است. در صورت خام می تواند طعم کمی تلخ داشته باشد ، اما وقتی پخته شود با عطر و طعم غنی و پیچیده بسیار لطیف می شود.

سبزهایی مانند اسفناج، کلم پیچ، برگ چغندر، کاسنی فرنگی، escarole، کاسنی، و … بسیاری از سبزیجات که بخشی از رژیم غذایی ایتالیایی هستند نیز راهی عالی برای ترکیب عطر و طعم در رژیم غذایی ایتالیایی است. رادیکچیو یا گیاهان فرنگی در آشپزی ایتالیایی محبوب هستند و در سالاد نیز به صورت خام سرو می شوند.

فلفل دلمه ای شیرین

این فلفل های خوشمزه در سراسر ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرند. فلفل دلمه ای شیرین برای افزودن رنگ ، طعم ، . به هر غذای خوب ایتالیایی فوق العاده است.

. کلم بروکلی ، قارچ های پورتوبلو ، کدو سبز ، ارگولا ، اسکارول ، خیار ، گوجه فرنگی … از انواع سبزیجات مورد علاقه در ایتالیا هستند.

خوراکی های ایتالیایی

پانل

برخی معتقدند این خوراکی ایتالیایی توسط اعرابی که بین قرن 9 تا 11 بر منطقه تسلط داشتند به سیسیل وارد شده است. امروزه پانل یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در این جزیره است ، به ویژه در پالرمو که به طور سنتی بین دو تکه نان کشوری سرو می شود.

میوه ها و خوارکی های ایتالیایی

گنوکو فریتو

Gnocco fritto یک شیرینی سنتی ایتالیایی است که از آرد ، گوشت خوک ، نمک و یک عامل خمیرمایه تشکیل شده است.  گریکو فریتو به طور سنتی گرم و همراه با پنیر یا گوشت های برش خورده و پخته شده سرو می شود. در گذشته ، این محصول در بین کشاورزان که آن را در روزهای کار سخت در مزارع مصرف می کردند ، بسیار محبوب بود.

میوه ها و خوارکی های ایتالیایی

پانزروتی آپولیا ، ایتالیا

این پراشکی های هلالی شکل به طور سنتی برای فصل کارناوال تهیه می شود و منشا آن از منطقه آپولیا است ، پانزروتی در سراسر جنوب ایتالیا بسیار محبوب است. آنها به پیتزاهای کوچک کالزون شباهت دارند – هم از نظر شکل و هم از خمیری که برای تهیه آن استفاده می شود – اما پانزروتی ها به جای اینکه در فر پخته شوند ، سرخ می شوند.
جدا از انواع مختلف شور ، پانزروتی نیز وجود دارد که با انواع میوه ها مانند سیب ، گلابی ، آلو ، پرتقال ، گیلاس ، هلو و توت فرنگی پر شده است ، که به طرز شگفت انگیزی با ریکوتا ، شکلات یا کرم کاستارد ترکیب می شوند.

میوه ها و خوارکی های ایتالیایی

تارالی

تارالی حلقه های خمیر نان شیرینی شکل ایتالیایی است که از روغن زیتون ، آرد و طعم دهنده هایی مانند نمک ، فلفل و دانه های رازیانه تهیه می شود. نام این خوراکی ایتالیایی از کلمه یونانی daratos  گرفته شده است که نشانگر نوعی نان است. اگرچه تارالی امروزه یکی از میان وعده های مورد علاقه جنوب ایتالیا است ، اما در اصل آنها به عنوان غذا برای افراد فقیر تهیه می شدند ، زمانی که نانوایان یاد گرفتند که تکه های خمیر مورد استفاده برای تهیه نان برای افراد ثروتمند را ذخیره کنند.
این میان وعده ها نیز به دلیل عطر و طعم و بافت بی نظیری که دارند ، غالباً با پنیر و برش جفت می شوند.

میوه ها و خوارکی های ایتالیایی

آرانچینو

آرانچینی گلوله های بزرگ و طلایی برنج است که با ترکیبی خوش طعم از مواد مرکب در مرکز پر شده است. این گلوله ها به ویژه در سیسیل محبوبیت دارند. مواد پر کننده آن اغلب شامل سس گوشت با نخود فرنگی ، پاستوی خشک ، پنیرهایی مانند موزارلا و پکورینو ، گوجه فرنگی یا کاپیر خشک شده است.این گلوله ها در آرد سوخاری نورد می شوند و در روغن داغ سرخ می شوند و باعث ایجاد رنگ طلایی مشخص در قسمت بیرونی می شوند. یک نظریه مشهور می گوید که این غذا در قرن دهم در زمان حکومت کالبید در سیسیل اختراع شد. نام غذا از کلمه ایتالیایی پرتقال ، arancia گرفته شده است که به شباهت ظاهری و رنگ بصری اشاره دارد

میوه ها و خوارکی های ایتالیایی

ترامزینو

میوه ها و خوارکی های ایتالیایی

Tramezzino یک ساندویچ مثلثی معروف ایتالیایی است که با نان تست و مواد پر کننده مختلفی از جمله سس مایونز ، ماهی تن ، پروشیو و پنیر تهیه می شود. اعتقاد بر این است که اولین tramezzino در سال 1925 در کافه مولاسانو در تورین اختراع شد.

این خوراکی ایتالیایی خیلی زود محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرد ، به خصوص در ونیز ، جایی که به عنوان پیش غذا یا میان وعده ای سبک مصرف می شود. امروزه انواع مختلفی از tramezzini وجود دارد که می توان آنها را در کافه های سراسر ایتالیا یافت ، اگرچه انواع بسته بندی شده ای که می توان از سوپرمارکت ها خریداری کرد نیز بسیار رایج است.

گریسینی

میوه ها و خوارکی های ایتالیایی

گریسینی نان آردهای سنتی ایتالیا با ریشه در تورینو ، پیمونته ، منطقه ای در شمال غربی ایتالیا است. این میان وعده ها شامل نان ترد ، نازک و خشک است که می توان آن را با رزماری ، دانه کنجد ، پیاز یا پنیر پارمزان طعم دار کرد.

گریسینی را می توان به قرن هفدهم بازگرداند ، زیرا آنها برای درمان مشکلات مربوط به سلامتی دوک ویتوریو آمدیو دوم ساووی اختراع شده اند. از آنجا که دوک در هضم غذا مشکل داشت ، دکتر به آنتونیو برونرو ، یک نانوا از تورینو دستور داد وعده غذایی درست کند که دوک به راحتی هضم کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید